13 lidí si právě prohlíží tuto stránku. 784 lidí navštívilo tento web za posledních 24 hodin. Eva z Kladna dokončila objednávku před 5 minutami. Informace, které běžný návštěvník e-shopu nevidí a přesto se dějí. Informace, kterými se při výběru místa, kde strávíme čas a utratíme své peníze, řídíme víc než bychom chtěli přiznat.
Jak do webu promítnout zákaznickou aktivitu a dát mu trochu lidskosti? Zkuste zapojit notifikace. Pomohou vám zvýšit zájem o produkty a zvýšit množství dokončených objednávek.
Chytré notifikace jsou oznámení, která se sama začnou ukazovat návštěvníkům webu. Slouží jako váš obchodník a spokojený zákazník v jednom – vytváří prostředí, které působí příjemně a důvěryhodně a také inspirují k rychlejšímu rozhodnutí nakoupit.
Notifikace čerpají z reálných dat a událostí na webu. Mohou mít různé podoby: od spotřebitelských recenzí přes statistiky o aktuální nebo proběhlé návštěvnosti až po informace o dokončených objednávkách jiných zákazníků.
Jednoduše proto, že je zákazníci potřebují.
Chování jiných lidí nám významně pomáhá ve vlastním rozhodování. Nápodobu máme v krvi. Díky pozorování a následování chování ostatních jsme se za léta vývoje dokázali úspěšně vyhnout nebezpečí a přežít. A přestože online nakupování není život ohrožující činnost, názory a doporučení okolí hrají stále svou roli.
Sociální psycholog Robert Cialdini, který pojmenoval 6 principů vlivu (mezi ně patří i sociální schválení, které jsme zmínili výše), ve své práci poukazuje na zcela zásadní pravidlo: sociální důkaz působí silněji, když cítíme nejistotu a nevíme, co máme dělat. V takových chvílích jsme vlivu okolí mnohem přístupnější. A že tápajících a nerozhodných návštěvníků v online prostředí je víc než dost, je jisté…
Na vás je, zda je necháte odejít, nebo si vezmete na pomoc notifikace a pokusíte se s jejich pomocí dovést jich co nejvíce až na děkovnou stránku po dokončené objednávce.
V Notifikuj máte k dispozici až 6 typů notifikací. Můžete je zapojit všechny nebo si je nakombinovat tak, jak potřebujete.
Některá oznámení vznikají výhradně po určité události např. objednávky, jiné pracují s už nasbíranými daty a pouze je šikovně a vytrvale zobrazují na webu. Další si můžete vytvořit zcela sami.
Zuzana z Havlíčkova Brodu má dokončenou objednávku. Nebo Martin, Eva či Filip. Informace o poslední objednávce motivuje k dokončení nákupu. Pokud váhavý zájemce uvidí, že někdo jiný svůj problém či potřebu právě u vás vyřešil, zvýší se pro něj důvěryhodnost webu a snadněji dospěje k vlastnímu rozhodnutí nakoupit.
Notifikace s registracemi fungují na podobném principu jako objednávky – motivují návštěvníky k zanechání kontaktu s příslibem zajímavých informací, slev a nabídek z vašeho e-shopu. Přihlásil se Václav z Mělníka k odběru novinek? Asi věděl proč. Tak ať mi taky nic neuteče…
Váš web bude působit více lidsky, když na něm návštěvník nebude sám. Jakmile mu ukážete, kolik lidí na stránce nebo celém e-shopu brouzdá, obklopíte ho skupinkou s podobným zájmem. A to se hned nakupuje jinak. Ať už je to 5, 13 nebo 47 lidí, zobrazte to. Navíc tak dodáte nákupu i špetku napětí, pokud máte k mání jen poslední 3 kusy. Kdo je stihne koupit?
Souhrnné statistiky
Souhrnná čísla o počtu dokončených nákupů nebo navštívených stránek jsou hodně působivý sociální důkaz. Proč? I při menší návštěvnosti můžete zobrazit zajímavé cifry a proměnit tak neznámý web v oblíbený podnik, kam zákazníci rádi zajdou a nakupují.
Recenze a hodnocení
Ať už máte kopec recenzí na portálu Heuréka (CZ nebo SK) nebo na Zboží.cz, pochlubte se těmi nejlepšími na jakékoliv stránce webu. Věděli jste, že recenze jsou 12krát důvěryhodnější než popisy zboží? Zákazníci na názor ostatních jednoduše slyší a řídí se jím při výběru toho, co si sami pořídí.
Jediná notifikace, kterou si od A do Z vytvoříte úplně sami. Dejte jí podobu podle vlastních představ a potřeb – vyberte ikonu, napište text a pokud chcete, můžete aktivovat i tlačítko, které odkáže na jakoukoliv stránku potřebujete. Skvěle se hodí pro zatraktivnění slev, výprodejů, různých provozních informací, ale i pro nový produkt nebo soutěž na Facebooku.
Zaujala vás možnost sdílet na webu to, co v kamenném obchodě zákazník běžně vidí? Tak to vyzkoušejte.
Registraci si vytvoříte snadno a první nastavení zvládnete bez programátora do 10 minut. Hned potom se začnou zobrazovat vybraná oznámení a vy můžete jen sledovat výsledky jejich práce.