Předvánoční čas je pro většinu e-shopařů nejziskovějším obdobím. Současně i obdobím nehorázně náročným a stresujícím. Nic se nesmí po***. Pardon. Všechno musí šlapat jako hodinky. Ať už jde o samotný e-shop, naskladnění a rozesílku zboží, zákaznickou podporu nebo marketing.
Právě on-line komunikace s potenciálními, ale i stávajícími zákazníky, je rozhodující faktorem úspěchu. Vznikají speciální kampaně, vánoční stránky a slevy. Pro ty se pak vytváří reklamy, předvánoční e-mailing a obsah na sociální sítě. Příprava a samotná realizace vyžaduje spoustu práce, času a peněz. Takže chcete, aby to vyšlo. Chcete, aby to přineslo peníze i loajalitu zákazníků. Prostě win-win-win.
Jak předvánoční kampaň podpořit i v notifikacích? Vcelku jednoduše:
Dobře, je to jasné. Jak by to mohlo vypadat prakticky?
Není nic zákeřnějšího, než přijít na e-shop plný zboží a přesto nebýt schopen si vybrat. A tohle není otázka pohlaví. Hodně možností vede k rozhodovací paralýze a ta, bohužel, nevede k nákupu. Je potřeba to lidem usnadnit. Nabídek je spousta. To, co chybí, je čas vše detailně projít a promyslet. Právě o Vánocích je na vaší straně síla sociálního důkazu, ale i velká příležitost pomoct a nenásilně, ale jasně navést k nákupu.
Doporučení: Připravte nákupního průvodce nebo udělejte speciální stránku s dárky, kde podle pohlaví, věku nebo zájmů nabídnete omezený počet nejprodávanějších produktů. Jasně dané možnosti zvýší šanci k finálnímu rozhodnutí a dokončení objednávky právě u vás.
Jak tenhle nápad dostat do notifikace TOP nabídka?
Je jasné, že některým dárkům, které se rozhodneme koupit, ani za mák nerozumíme. Pro opravdové dárky totiž často saháme do oblastí, které jsou srdcovkou obdarovaných. Pouštíme se tak do neprobádaných vod a v naší neznalosti v nich můžeme snadno zahučet až po uši. Nekonečné hledání a nerozhodnost dokážou pěkně otrávit. Uuuuf.
Nápad: Vytvořte speciální balíčky či kombinace produktů, které umožní i člověku, který se v dané oblasti nepohybuje, udělat opravdovou radost. Možná, že už něco takového léta děláte. A to je supr, protože přesně tyhle pomocníky spousta z nás opravdu potřebuje, obzvlášť během Vánoc. Pokud je dáte na zvláštní stránku, snadno na ně můžete upozornit nejen v reklamě, ale i v notifikaci.
Také napjatě čekáte, co vám z e-shopu, který už pár týdnů či měsíců sledujete, přijde zajímavého právě teď, před Vánoci? Je nezpochybnitelné, že e-mailová databáze je poklad. Tedy pokud ji máte, kvalitně ji rozšiřujete a pravidelně s ní komunikujete. Jestli jste celý rok poctivě pracovali na vašem mailing listu, v období Vánoc dostáváte skvělou příležitost zúročit svou investici.
Předvánoční zprávy by měly nabídnout něco extra, něco, čemu se jen těžko odolá. A to je další důvod, proč nepřestat lákat k registraci. Čím můžete zaujmout?
Ať máte v rukávu jakoukoliv jinou výhodu, TOP nabídka to za vás může zviditelnit a potenciálního zákazníka rovnou poslat na registrační stránku. Pak už je to na vás a vašem promyšleném e-mailingu.
Trávíme tam tolik času… Jde jen o to, jestli i na té vaší stránce. Aby to tak bylo, musíte nám dát důvod. Je fakt, že vytvořit lákavý, hravý a šťavnatý obsah pro sociální sítě, který bude víc a víc přitahovat lidi, není úplně snadné. Kolem Vánoc to bude o něco snadnější, když vymyslíte mini soutěže a dárečky jen pro fanoušky na sítích. A abyste je měli komu rozdat, můžete právě na tuhle aktivitu potenciální zákazníky nalákat.
Doporučení: Pozvěte k vánočně laděnému obsahu přímo ze svého e-shopu. Aktivně! Ne až někde z patičky webu. V notifikaci nebuďte zbytečně obecní ani tajemní. Podobně jako v případě registrace, napište konkrétní obsah nebo výhodu, kterou chystáte na Facebook nebo Instagram.
Mají otevřeno i o víkendu? Mohu si zboží z e-shopu vyzvednout i na prodejně? Pro jaké objednávky garantují doručení do Vánoc? Otázky, které těsně před Štědrým dnem řeší každý nakupující. Možná je už máte někde sepsané a vyřešené. Možná, že tyto informace ukazujete ve slideru na úvodní stránce. Půl práce hotovo. Ale v moment, kdy zákazník nakupuje a vybírá různé zboží třeba i s různou délkou doručení, potřebuje mít rychle jasno.
I tady vám pomůže TOP nabídka, ve které shrnete to podstatné anebo odkážete na stránku s dopravou ve vánočním čase, kde zákazníci přehledně najdou pravidla pro včasné doručení a další detaily nákupu, které se hodí vědět (třeba vrácení nevhodného zboží).
Už máte jasno, jak využijete TOP nabídku pro předvánoční období?
Podělte se do komentářů.