Různá oznámení a notifikační zprávy jsou běžnou součástí našeho života. Jsou všude – v mobilu, e-mailu i v prohlížeči. Upozorní nás na doručený e-mail, nově zveřejněná videa nebo články, včas připomenou schůzku v 15:00 a ty úplně nejoblíbenější potvrdí přijatou platbu. Mohou nás ale také informovat o novinkách v e-shopu, aktuálních slevách nebo o množství lidí, kteří si prohlíží produkt.
Jaké jsou mezi notifikacemi rozdíly a jak to využít pro vlastní marketing?
Dovolili jste e-mailovému klientovi upozorňovat na doručenou poštu nebo jste na e-shopu v malém pop-upu odsouhlasili posílání novinek? Pak jste dali zelenou právě push notifikaci.
Zásadním momentem pro push notifikace je přihlášení k jejich odběru. Bez vašeho aktivního potvrzení by se zobrazovat neměly. Potom už ale nemusíte mít otevřenou danou stránku a na obrazovce nebo displeji vám oznámení kdykoliv vyskočí. Aplikace a weby upozornění posílají přímo do vašeho zařízení, tedy jakmile jste online.
Akční nabídky, novinky v e-shopu, blogový článek nebo nedokončená objednávka. Push notifikace vás vrátí i do opuštěného košíku. Jejich cílem je přitáhnout vaši pozornost zpět k webu nebo aplikaci, kde jste dali k zobrazování upozornění souhlas.
Protože se ale ukazují podle toho, kdy jsou autorem odeslány (nebo naplánovány), mohou vás často vyrušit i ve zcela nevhodném okamžiku – třeba při sledování oblíbeného seriálu. Pak je bez zájmu zavřete a jejich obsah tak vyšumí do prázdna.
Je jasné, že čeho je moc, toho je příliš.
Pod palbou různých informačních a prodejních upozornění je čím dál těžší opravdu zaujmout. K vašim zákazníkům pravděpodobně doputuje mnohem méně takto realizovaného obsahu než byste chtěli.
Notifikace na web od Notifikuj pracují s návštěvníky jinak.
Jejich kouzlo spočívá v efektivně uchopeném psychologickém fenoménu. Můžete je využít samostatně nebo jako zajímavého spoluhráče zmíněných push notifikací a dalších nástrojů zvyšujících návštěvnost.
Oznámení od Notifikuj nepotřebují, aby se k jejich zobrazování návštěvník přihlásil. Ukazují se samy tak, jak si je nastavíte.
Stejně jako push notifikace i tyhle umí upozornit na slevy, novinky nebo pozvou k soutěžení na Facebooku. Navíc ale mapují dění na webu a ukáží statistiky o aktuální nebo proběhlé návštěvnosti, informace o dokončených objednávkách či registracích jiných zákazníků a také nejlepší spotřebitelské recenze.
Aby takové informace měly smysl a správný účinek, je potřeba je komunikovat v okamžiku, kdy se zájemce zabývá výběrem zboží či služeb. Proto se zobrazují výhradně při návštěvě webu, na kterém jsou nastaveny.
Notifikace s reálnými daty zákazníka aktivně vedou a podporují během rozhodovacího i nákupního procesu. Průběžně mu poskytují důkaz o tom, že nenakupuje sám a že e-shop, který si vybral, je důvěryhodný a oblíbený.
Notifikace Notifikuj | Push notifikace |
Zobrazují se jen na webu | Zobrazují se kdykoliv, když je odběratel online |
Zobrazují se automaticky | K odběru notifikací se přihlašuje |
Zastavení zobrazování je přímo v notifikaci | Zastavení doručování je v prohlížeči / na stránce, kde byl udělen souhlas |
Zobrazují aktivity uskutečněné na webu a marketingové pobídky | Zobrazují marketingové pobídky |
Vedou návštěvníka k dokončení objednávky | Vrací návštěvníka na web k požadované akci |
Klíčem k úspěchu je výše zmíněný důkaz, tzv. sociální důkaz (social proof). Tento psychologický jev odkazuje ke konformitě. K naší tendenci posuzovat chování ostatních jako správné a jednat podle jejich vzoru. Zmíněný mechanismus lidstvu pomohl přežít. Dnes nám poskytuje tolik milované pohodlí v jednoduchém a rychlém řešení.
Do karet hraje i fakt, že vůči impulzům z okolí býváme nejcitlivější a nejvnímavější při rozhodnutích, ke kterým nám chybí potřebná jistota a informace. V takové situaci se návštěvník online světa ocitá často, velmi často. Známe to všichni. Na zboží si nemůžeme sáhnout, ani se poradit. Neznáme prodejce nebo poskytovatele služby a obáváme se špatného rozhodnutí. Možná oprávněně, ale kdo ví. Nenakoupit je tak snadné…
Tím se dostáváme ke kouzlu Notifikuj. Notifikace slouží jako pomocná ruka a cílený rádce. Šikovně naservírované informace přijdou víc než vhod – nenechají vaše zákazníky tápat a zůstat nerozhodně stát těsně před pokladnou. Je snadnější a rychlejší následovat rozhodnutí druhých, než složitě vyhodnocovat situaci s omezeným množstvím informací: Ostatní tady nakupují? Jsou spokojení? OK, nakoupím taky. A mám to vyřešené!
Notifikace působí na uživatele, když uvažují o nákupu zboží nebo objednání služby, a tak zvyšují šanci na dokončení akce.
Chcete je také zkusit?
Vytvořte si účet a za deset minut si nastavíte vše potřebné pro zobrazení posledních objednávek, recenzí nebo návštěvníků na webu. Pak už se můžete těšit na výsledky. Prvních 14 dní máte na zkoušku zdarma.