E-shop s obuví: O 22,29 % vyšší konverzní poměr

Jedná se o e-shop s velmi levnou obuví, pantoflemi a základním textilem pro širokou veřejnost. Jeho hlavním kanálem je prodej do nadnárodních řetězců typu Albert, Penny nebo Makro, ale zajímavá čísla dosahuje i v e-commerce.
Na e-shopu je aktivní kampaň, která zobrazuje 3 notifikace: poslední objednávky, souhrnné statistiky návštěv a recenze na Heuréka.cz.
Jak testování probíhalo?
Při testu notifikací u e-shopu byly provedeny dva způsoby testovaní, aby bylo možné ověřit správnost výsledků. První test, který trval 21 dní byl naprosto jednoduchý. Na e-shopu byly pouze spuštěny notifikace. Na konci testu byly tyto výsledky porovnány s výsledky stejného období v minulém roce.
Ke druhému testu byl využit nástroj Google Optimize, který je vhodný pro A/B testování a dokáže návštěvnost rozdělit na dvě poloviny. Tento test tak lze považovat za průkaznější, než první způsob.
Výsledky testování
Výsledky prvního srovnávacího testu?
- Konverzní poměr se zvýšil o 22,29 %.
- Hodnota na jednu relaci se zvýšila o 27,04 %.

Nárůst konverzního poměru o více než 22 % je u takto konkurenčního prostředí výborným výsledkem. To nám ale nestačilo. Chtěli jsme udělat ještě jeden, průkaznější test. Jehož výsledky Vám nyní ukážeme.
Výsledky druhého A/B testu?
- Konverzní poměr se zvýšil o 12,27 %.
- Hodnota na jednu relaci se zvýšila o 26,86 %.

Při pohledu na konverzní poměr byly výsledky A/B testu jednoznačně pro variantu s Notifikuj. Potvrdily nám to i výsledky brané z pohledu hodnoty na jednu relaci. Také zde došlo díky notifikacím k výraznému pozitivnímu růstu.

„První testování u e-shopu trvalo 21 dní. E-shop má i přes relativně starší provedení dobrou návštěvnost a opravdu velmi slušný konverzní poměr, jehož zvednutí byla výzva. Natož v tak konkurenčním prostředí, jako je móda. Jednoduchá kampaň každopádně dokázala jeho vysoký konverzní poměr objednávek zvednou ještě o 22,29 %. Opět jsme srovnali konverzní poměr dosažený během testovací doby pro kontrolní skupinu dat s čísly za minulý rok a opět seděly téměř perfektně. Abychom to ale dovedli k dokonalosti, provedli jsme o měsíc později druhý test, který tentokrát trval 14 dní a rozdělil návštěvnost na poloviny. Výsledky z mnoha stovek transakcí byly opět jednoznačné.“
Z důvodu chybějícího NDA neuvádíme konkrétní URL adresu.
Vyzkoušejte notifikace i vy
Notifikace mají bez pochyby vliv na nákupní chování lidí.
Jak velký a významný ten přínos je a může být přímo pro váš e-shop, to je otázka. 5, 10 nebo 24 %? Můžete hádat nebo to jednoduše zjistit a ověřit přes reálný A/B test.
Rádi vám pomůžeme jak s nastavením kampaně, tak s nastavením A/B testu.
Spustíte do 5 minut • Snadno a bez programování