Co je notifikace

Notifikace je v internetovém světě synonymem pro oznámení či upozornění. Na webu to může být například upozornění na slevovou akci formou push notifikace.
Notifikací je několik druhů a často se navazují na nějakou akci. Tou akcí může být například snaha uživatele upustit stránky. Pokud takový uživatel najede kurzorem myši na křížek u prohlížeče nebo na pole pro zadání URL adresy, zobrazí se takzvaný exit pop-up. Tato vyskakovací notifikace je poslední snahou dané stránky udržet návštěvníka o něco déle. Často tak v této notifikaci dostanete nabídku slevy.  

Nejenom weby využívají notifikace. Každý z Vás se jistě setkal s notifikací upozorňující na nový příchozí e-mail, nové video oblíbeného youtubera či připomenutí schůzky v 15:00. To vše jsou notifikace a jsou dnes úplně všude. Podívejte se na svůj mobil. Kolik na něm máte právě teď notifikací? I proto je bereme jako součást našeho života a nepřijde nám na nich nic zvláštního. Tedy většinou…

Zvykly jsme si na ty běžné, které tak nějak očekáváme. Což je právě upozornění na nový email či připomenutí schůzky.

Zamysleli jste se někdy nad tím, jaký je rozdíl mezi takovým druhem notifikace a tím otravným pop-up oknem na webech? Ty první jsou neagresivní, nevtíravé, malé a většinou se zobrazují někde v rohu obrazovky. Takže si jich všimnete, ale v ničem Vám nepřekážejí. Už vidíte tu paralelu s notifikacemi od Notifikuj? Jsou malé, zobrazují se v rozích webu, neskáčou na Vás pokud chcete z webu odejít. A právě proto fungují. Neruší návštěvníka stránek, ale zároveň ho podvědomě popostrkují k nákupu díky sociálnímu důkazu.

Ať už se rozhodnete pro využití jakýchkoliv notifikací na Vašich stránkách, myslete na své uživatele. I pop-up může být super marketingový nástroj, ale nesmí na uživatele vyskakovat každých pár vteřin. To ho spíše odradí a takový člověk se k Vám už pravděpodobně nikdy nevrátí. Zvolte raději méně agresivní notifikace, které navíc zvyšují konverzní poměr.

Připravili jsme pro Vás srovnání push notifikace versus Notifikuj. Podívejte se, jak tyto dvě rozdílné notifikace fungují a jak je můžete využít pro zlepšení výkonu svého webu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů