Občas se stane, že nám napíše nespokojený klient, pro kterého není zvýšení konverzního poměru takové, jaké očekával. K tomu nám přiloží fotku z Google Analytics, ze kterých by se mohlo zdát, že notifikace opravdu nemají velký přínos. Navýšení konverzního poměru se pohybuje v řádu jednotek procent.
My však víme, že notifikace e-shopům dokážou pomoci mnohonásobně lépe a tak nám to nedalo spát. Proto jsme se na problém těchto zákazníků rozhodli podívat detailněji.
Napadlo nás, zda se mohou výrazněji lišit výsledky z mobilů, počítačů a tabletů. Třeba kvůli tomu, že notifikace na e-shopu zakryje důležitou komponentu nebo návštěvníky na malém displeji otravuje. Notifikace jsou totiž automaticky zobrazovány na všech zařízeních (pokud si to nenastavíte jinak).
K porovnání těchto dvou zdrojů návštěvnosti jsme zvolili 4 e-shopy, které již z našich případových studií znáte. U každého z nich jsme se na výsledky detailně podívali.
Z prvního A/B testu vyšlo, že konverzní poměr narostl o 6,19 %. To sice není špatný výsledek, protože každé navýšení se počítá. Nicméně je to pod průměrným navýšením, kterého dosahují naši klienti.
Výsledky mobilní návštěvnosti: Konverzní poměr – 1,7 %
Výsledky návštěvnosti z počítačů a tabletů: Konverzní poměr + 11,6 %
Hned první případ naší hypotézu krásně potvrdil. U tohoto e-shopu mají notifikace mnohem lepší efekt, než by se mohlo na první pohled zdát. Nicméně špatné výsledky z mobilních zařízení srážejí konverzní poměr.
Vhodným řešením je vypnout zobrazování notifikací pro mobilní zařízení a zobrazovat je pouze pro počítače a tablety. Tím se e-shop dostane na zvýšení konverzního poměru přes 11 %.
Po vyhodnocení výsledků A/B testu vyšlo, že notifikace snižují konverzní poměr o 32,77 %. Což je příšerný výsledek a proto bylo nutné najít zdroj problému.
Výsledky při zobrazování notifikací na všech zařízeních: Konverzní poměr – 32,77 %
Výsledky po vypnutí notifikací na mobilech: Konverzní poměr + 43,04 %
Celkové výsledky A/B testu zaznamenaly zvýšení konverzního poměru o 12,27 %. Vzhledem k výsledkům u výše zmíněných e-shopů nás zajímalo, jaké zařízení má na tomto růstu největší podíl.
Výsledky mobilní návštěvnosti: Konverzní poměr + 3,76 %
Výsledky návštěvnosti z počítačů a tabletů: Konverzní poměr + 20 %
E-shop Kufrik.cz zaznamenal při A/B testu výborné celkové výsledky. Konverzní poměr vzrostl o 17,17 %. Mohla za tento nárůst i zde návštěvnost z počítačů a tabletů?
Výsledky mobilní návštěvnosti: Konverzní poměr + 37,63 %
Výsledky návštěvnosti z počítačů a tabletů: Konverzní poměr + 11,67 %
Na TexBase a Kufrik.cz můžete vidět, že zde byla notifikace přínosem na všech zařízeních a nemá smysl notifikace vypínat. Výsledky tohoto srovnání však mohou být velice nápomocné, pokud například narazíte na limit kreditů v Notifikuj a z nějakého důvodu si nechcete dokoupit další nebo navýšit tarif.
Podle výše zmíněných výsledků se snadno rozhodnete, čemu dáte prioritu a kde notifikace přestanete zobrazovat.
Nedejte na první dojem a analyzujte získaná data z A/B testu. Dokonce i vysoké zhoršení konverzního poměru, které se zobrazuje v celkových výsledcích, můžete jednoduchou úpravou změnit v nárůst konverzního poměru o desítky procent.
Ne vždy se vyplatí zobrazovat notifikace na všech zařízeních. Pamatujte na to při vyhodnocování svých A/B testů.