Dlouho jste se nás na ni ptali, tak ji máte mít! Na základě našich dlouhodobých statistik jsme pro vás připravili kalkulačku, díky které během chvilky zjistíte, zda-li se vám vyplatí nasadit Notifikuj.cz i na váš web či e-shop.
Obsah článku:
Vstupem naší kalkulačky jsou 4 hodnoty, které najdete ve svých statistikách e-shopu.
Kolik návštěv zaznamenáváte za kalendářní měsíc. Toto číslo lehce najdete ve vašich Google Analytics – dále jen GA (v EN verzi označené jako Sessions).
Je jedna ze základních metrik v internetovém marketingu, která udává poměr splnění cíle (nákup, registrace apod.) vašimi návštěvníky. Nejednodušší vysvětlení zní:
„Kolik návštěv ze 100 na vašem webu nakoupí/poptá“
Toto číslo můžete získat nejjednodušeji třeba z e-mailu, kam Vám chodí kopie poptávek/objednávek. Prostě podělte jejich počet s počtem návštěv získaným výše.
Příklad: Za poslední měsíc jsem měl 3 456 návštěv na webu (dle GA). Web vygeneroval 134 poptávek (e-shop objednávek). Můj konverzní poměr tedy je:
KP (někdy také CR) = 134/3 456 = 0,0388
V procentech tedy *100, nebo-li 0,0388*100 = 3,88%
pozn.: měření této metriky přímo v Google Analytics považujeme za naprosto nutné, základní a esenciální, investujete-li jednu jedinou korunu do internetového marketingu (tam se započítává i samotná tvorba webu)
Je součet celkových tržeb za všechny objednávky/poptávky dělená jejich počtem (za určité období). Nebo-li kolik průměrně utržíte z jedné objednávky či poptávky.
U poptávek nezapomeňte kalkulovat s jejich úspěšností.
Příklad: Průměrná cena realizované zakázky instalace radiátorů naší fiktivní firmou v rodinném domě je 26 700 Kč. Z 10 poptávek, které nám přijdou jsme statisticky schopni dotlačit do reálného obchodu 4, naše dlouhodobá úspěšnost je tedy 40%.
Průměrná hodnota jedné poptávky (někdy také leadu)
je tedy 0,4 * 26 700 = 10 680 Kč.
Tuto hodnotu bohužel (dokud si Notifikuj.cz nenasadíte) nikde nezjistíte.
Procentní zvýšení objednávek je dáno silou tzv. social proof, nebo-li sociálního důkazu, kterým budete prostřednictvím Notifikuj.cz působit na Vaši cílovou skupinu.
Toto procento ovlivňujete zejména svým dosavadním marketingem a pak zapojením vhodných notifikací, které vám naše aplikace umožňuje. Čísla použitá v kalkulačce vychází z našich dlouhodobých statistik klientů a reprezentují reálný rozptyl jejich výsledků na vzorku čítajícím několik milionů konverzí (tedy poměrně přesné :D).
Notifikuj.cz je na trhu od roku 2019. Od té doby bylo nasazeno na více než 1100 e-shopech a webech (03/21). A každým den přibývají další.
Na desítkách (dnes už spíše stovkách) z nich probíhali či probíhají A/B testy (ať již vestavěné nebo přes Google Optimize), které našim zákazníkům potvrzují, zda-li pro ně má Notifikuj.cz ekonomickou hodnotu a tedy návratnost.
Příklady některých případových studií a dalších výsledků najdete zde.
Co se týče přepočtu návštěvnosti na počet unikátních návštěvníků (dle kterých jsou nastaveny tarify Notifikuj.cz), opět jsme zapojili do hry naše statistiky z reálného provozu, které ukázali vážený průměr 1,4 návštěvy na 1 unikátního návštěvníka. U webů s více než 5 000 unikátními návštěvníky se potom poměr návštěv pohybuje kolem čísla 1,67.