+420 770 197 402

Kalkulačka návratnosti Notifikuj.cz

Dlouho jste se nás na ni ptali, tak ji máte mít! Na základě našich dlouhodobých statistik jsme pro vás připravili kalkulačku, díky které během chvilky zjistíte, zda-li se vám vyplatí nasadit Notifikuj.cz i na váš web či e-shop.

Obsah článku:

Jak funguje a jak ji používat?

Vstupem naší kalkulačky jsou 4 hodnoty, které najdete ve svých statistikách e-shopu.

Návštěvnost webu/eshopu

Kolik návštěv zaznamenáváte za kalendářní měsíc. Toto číslo lehce najdete ve vašich Google Analytics – dále jen GA (v EN verzi označené jako Sessions).

Konverzní poměr

Je jedna ze základních metrik v internetovém marketingu, která udává poměr splnění cíle (nákup, registrace apod.) vašimi návštěvníky. Nejednodušší vysvětlení zní:

„Kolik návštěv ze 100 na vašem webu nakoupí/poptá“

Toto číslo můžete získat nejjednodušeji třeba z e-mailu, kam Vám chodí kopie poptávek/objednávek. Prostě podělte jejich počet s počtem návštěv získaným výše.

Příklad: Za poslední měsíc jsem měl 3 456 návštěv na webu (dle GA). Web vygeneroval 134 poptávek (e-shop objednávek). Můj konverzní poměr tedy je:

KP (někdy také CR) = 134/3 456 = 0,0388

V procentech tedy *100, nebo-li 0,0388*100 = 3,88%

pozn.: měření této metriky přímo v Google Analytics považujeme za naprosto nutné, základní a esenciální, investujete-li jednu jedinou korunu do internetového marketingu (tam se započítává i samotná tvorba webu)

Průměrná hodnota objednávky/poptávky

Je součet celkových tržeb za všechny objednávky/poptávky dělená jejich počtem (za určité období). Nebo-li kolik průměrně utržíte z jedné objednávky či poptávky.

U poptávek nezapomeňte kalkulovat s jejich úspěšností.

Příklad: Průměrná cena realizované zakázky instalace radiátorů naší fiktivní firmou v rodinném domě je 26 700 Kč. Z 10 poptávek, které nám přijdou jsme statisticky schopni dotlačit do reálného obchodu 4, naše dlouhodobá úspěšnost je tedy 40%.

Průměrná hodnota jedné poptávky (někdy také leadu)
je tedy 0,4 * 26 700 = 10 680 Kč.

Zlepšení konverzního poměru
díky Notifikuj.cz v %

Tuto hodnotu bohužel (dokud si Notifikuj.cz nenasadíte) nikde nezjistíte.

Procentní zvýšení objednávek je dáno silou tzv. social proof, nebo-li sociálního důkazu, kterým budete prostřednictvím Notifikuj.cz působit na Vaši cílovou skupinu.

Toto procento ovlivňujete zejména svým dosavadním marketingem a pak zapojením vhodných notifikací, které vám naše aplikace umožňuje. Čísla použitá v kalkulačce vychází z našich dlouhodobých statistik klientů a reprezentují reálný rozptyl jejich výsledků na vzorku čítajícím několik milionů konverzí (tedy poměrně přesné :D).

Jsou čísla důvěryhodná (kde se vzala)?

Notifikuj.cz je na trhu od roku 2019. Od té doby bylo nasazeno na více než 1100 e-shopech a webech (03/21). A každým den přibývají další.

Na desítkách (dnes už spíše stovkách) z nich probíhali či probíhají A/B testy (ať již vestavěné nebo přes Google Optimize), které našim zákazníkům potvrzují, zda-li pro ně má Notifikuj.cz ekonomickou hodnotu a tedy návratnost.

Příklady některých případových studií a dalších výsledků najdete zde.

Co se týče přepočtu návštěvnosti na počet unikátních návštěvníků (dle kterých jsou nastaveny tarify Notifikuj.cz), opět jsme zapojili do hry naše statistiky z reálného provozu, které ukázali vážený průměr 1,4 návštěvy na 1 unikátního návštěvníka. U webů s více než 5 000 unikátními návštěvníky se potom poměr návštěv pohybuje kolem čísla 1,67.

Pomáháme vám získat z vaší návštěvnosti více objednávek, poptávek a registrací tím, že zobrazíme na webu notifikace s různými událostmi vašich návštěvníků a zákazníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů