+420 770 197 402

Ať prodáváte vitamíny, módní doplňky, zrcadla nebo jezdecké potřeby, nestačí jen vytvořit e-shop, nacpat ho zbožím a přivést na něj zákazníka. Potřebujete v nakupujících vzbudit i potřebnou touhu, ten neodbytný pocit, že právě u vás a ještě dnes by měli dokončit svou objednávku. K tomu vám kromě správně uchopeného vizuálního a technického řešení (od vzhledu a přehlednosti až po rychlost načítání webu) pomohou i vhodně nastavené marketingové postupy a strategie, které umí zákazníka přivést a nadchnout ho pro nákup.

Prodej je o emocích

Lidé nakupují v obchodech, kde mají to, co potřebují, přesně tak, jak potřebují. Své peníze ale stejně ochotně utratí i v podnicích, které jim doporučí jejich přátelé a známí, protože věří jejich úsudku a dají na jejich zkušenost. Síla doporučení, a s tím spojené napodobování chování, funguje stejně dobře i v případě neznámých lidí. Stačí ostatní jen vidět, kde a co nakupují a jak se při tom cítí, a to nás k nákup inspiruje nebo odradí. Tomuto psychologickému působení, nebo chcete-li vlivu, se říká „sociální důkaz“.

Napodobování a následování ostatních je pro člověka přirozená reakce. Díky ní jsme dokázali přežít až do současnosti. Dnes nám usnadňuje rozhodování a snižuje strach spojený s nevhodným nákupem. Doporučení totiž vytváří určitou zkratku, kterou může obchodník šikovně využít pro zvýšení prodejů.

Teď se ale asi ptáte, jak tyhle důkazy a chování dostanete na e-shop?

Více lidskosti při on-line nakupování

U obrazovky je potenciální zákazník sám. Zcela odkázán na vlastní úsudek.
Abyste mu pomohli a vtáhli ho do nákupního procesu, ukažte mu aktivitu dalších návštěvníků a zákazníků ve vašem online obchodě. Jak? Přes notifikace od Notifikuj, které se zobrazí na webu během vybírání a nakupování zboží.

V notifikacích ukážete to, co by zákazníci sami mohli v obchodě vidět a zažít:

  • Kdo právě teď nakoupil. 
  • Kolik lidí je ve vašem obchodě nebo u konkrétního zboží.
  • Jak jsou zákazníci s nákupem spokojení.

A navíc můžete přidat i další informace, třeba kolik lidí váš e-shop navštívilo za posledních 7 dní nebo propagovat připravené akce, ať už jsou to slevy, novinky nebo expresní doručení zboží. Co a kde v e-shopu oznámíte a na co přes notifikace upozorníte, si určujete sami. Jakmile nastavíte kampaň, Notifikuj postupně a pravidelně ukazuje notifikace a motivuje návštěvníky e-shopu k nákupu.

Teď to nejdůležitější: Bude to fungovat? Nebude to jen další blbost, která lidi otravuje a vám přidělá práci? Nebudou to zbytečně vyhozené peníze? Na to vám odpoví A/B testy, které jsme realizovali ve spolupráci s marketingovou agenturou Filipes Media s.r.o.

Filipes Media | Notifikuj.cz
„U Notifikuj oceňujeme seriozitu, kterou přináší možnost vyzkoušet si nástroj na 14 dní zdarma. Velké plus je vytvoření A/B testu přímo v aplikaci, abyste zjistili, zda se vám nástroj vyplatí.
Jako většina aplikací, je i Notifikuj rentabilní jen pro někoho. To je potřeba vyzkoušet, což je náš standardní postup při testování marketingových i jiných online nástrojů v rámci spolupráce s klienty.“
doplnil k A/B testování Ing. Adam Spiegl, CEO Filipes Media

Velké A/B testování e-shopů

Ve spolupráci s agenturou jsme vybrali 5 e-shopů. Zapojené weby už několik měsíců notifikace využívaly a kromě dvou jsou z různých odvětví: zdraví, móda, vybavení domácnosti a jezdectví.

Minulé nastavení nebo používání notifikací nemá vliv, protože A/B testování je vždy výsledek aktuálního momentu, ve kterém se porovnávají 2 verze či varianty stránek. Tentokrát bylo cílem zjistit počet dokončených objednávek, když se notifikace zobrazují a když se nezobrazují. 
Testování probíhalo v průběhu listopadu 2020.


E-shop s jezdeckými potřebami: nárůst objednávek o 5,3 %

E-shop pro všechny milovníky a majitele koní, ve kterém pořídíte vše pro péči o koně od kopyt až pod hřívu, ale i jezdecké oblečení a doplňky.

Testovanou kampaň, která je na e-shopu stále aktivní, tvoří série 6 notifikací: poslední objednávky, aktuální návštěvy, souhrnné statistiky návštěv, recenze Heuréka.cz, recenze Zboží.cz a TOP nabídka.

V notifikaci objednávky je personalizovaný text „má nakoupeno pro svého koníka“ i s přidaným emotikonem koně. Notifikace TOP nabídka upozorňuje návštěvníky na slevovou akci a přes odkaz v notifikaci si můžete nabídku pohodlně prokliknout.


Výsledek A/B testu e-shopu s jezdeckými potřebami?

  • S notifikacemi je konverzní poměr vyšší o 5,38 %.
  • Zvýšilo se i celkové množství zobrazených stránek.
A/B test JP Viktorie
Notifikuj: Výsledky A/B testu e-shopu s jezdeckými potřebami
„U e-shopu JP Viktorie, tak jako u některých dalších, pozorujeme dlouhodobě trend, ve kterém zobrazování notifikací vede i k nárůstu počtu proklikaných stránek. Někde je tento trend ale opačný, bez ohledu na konverzní poměr.“
potvrdil výsledek testu Adam Spiegl z Filipes Media

E-shop s doplňky stravy: o 10 % více objednávek

Obchod v Čechách vyrábí široké spektrum vlastních doplňků stravy. Ty dodává na tuzemský trh i do zahraničí.

Na e-shopu je aktivní jediná kampaň, která se zobrazuje ne zcela typicky vpravo dole. Je sestavena z 5 notifikací: poslední objednávky, aktuální návštěvy, souhrnné statistiky návštěv, recenze Heuréka.cz a recenze Zboží.cz.

Výsledek A/B testu e-shopu s doplňky stravy?

  • S notifikacemi je dokončených objednávek o 10,05 % více.

  • Snížilo se množství zobrazených stránek i návštěv na webu.

A/B test Perla zdraví
Notifikuj: Výsledky A/B testu e-shopu s doplňky stravy
„Perla Zdraví je velký hráč na trhu, co se e-commerce týče, tak obecně v doplňcích stravy. V marketingu často platí 1+1=3. E-shop nemá žádný z nedostatků, se kterými se potýká většina hráčů na trhu. Velmi dobře konverzní web využívá v podstatě všechny dostupné marketingové kanály a proto je obsah notifikací velmi zásadní. Recenze z podložených zdrojů, jako je Heuréka.cz a Zboží.cz, jsou TOP.“
upřesnil výsledek i nastavení kampaní Adam Spiegl z Filipes Media

E-shop se zrcadly: o 5,9 % více objednávek

E-shop nabízí široký sortiment luxusních zrcadel s LED osvětlením. Pro své zákazníky vytváří také atypická zrcadla na míru, která osadí komponenty podle přání.

Na webu se zobrazuje jedna kampaň tradičně vlevo dole. Tvoří ji 5 typů notifikací: poslední objednávky, aktuální návštěvy, souhrnné statistiky registrací, recenze a TOP nabídka.

Výsledek A/B testu e-shopu se zrcadly?

  • S notifikacemi je konverzní poměr vyšší o 5,99 %.

  • Zvýšilo se i celkové množství zobrazených stránek.

A/B test zrcadla OK21
Notifikuj: Výsledky A/B testu e-shopu se zrcadly
„Zrcadla od Larum trading jsou absolutně typickým příkladem, jak funguje Notifikuj u většiny e-shopů, které jsou na trhu zaběhlé. Jde o spojení tří věcí: první je kvalitní produkt včetně služeb s ním spojených, druhou je webové řešení, kde se zákazník v pohodě zorientuje, a v neposlední řadě majitel, který je otevřený novým technologiím.
V marketingu tohoto e-shopu máme poměrně volné ruce, a tak díky naší práci a velmi kvalitnímu produktu, není problém dostat klíčové zákazníky na web, kde se o zlepšení konverzního poměru, mimo jiné, postará i Notifikuj.“
prozradil Adam Spiegl z Filipes Media

E-shop s módními doplňky: nárůst objednávek o 24,7 %

V e-shopu najdete stylové módní doplňky pro muže. Ať už hledáte módní nebo praktické kožené peněženky, pásky, kšandy, tašky nebo náramky, stačí si jen vybrat.

Na webu je aktivní jedna kampaň seskládaná z 5 typů notifikací: poslední objednávky, poslední registrace, aktuální návštěvníci, souhrnné statistiky návštěv a TOP nabídka.

I zde agentura využila možnost personalizovat text pro objednávky a přizpůsobit ho nabídce e-shopu. Z obecného „má dokončenou objednávku“ na přesnější „má zakoupený pánský doplněk“. Notifikace TOP nabídka byla prozákaznicky laděná a prezentovala možnost prodlouženého vrácení zboží nakoupeného během předvánočního období.


Výsledek A/B testu e-shopu s módními doplňky?

  • S notifikacemi je konverzní poměr vyšší o 24,74 %.

A/B test Správné doplňky
Notifikuj: Výsledky A/B testu e-shopu s módními doplňky
„Krásný výsledek, který je poměrně běžný u velmi velmi specifického segmentu publika. Tento segment se dá i dost dobře odhadnout, pokud máte k dispozici data, která správně měří, a znalosti, jak je vyhodnotit a pracovat s nimi. Odhadovali jsme velký rozdíl a tak by se dalo říct, že A/B test je zbytečný. Samozřejmě, že není! Detailní kontrola a propočítávání rentability je naprosto zásadní u všeho a vždy, natož v e-commerce.“
doplnil Adam Spiegl z Filipes Media

E-shop s potravinovými doplňky: první A/B test nevyšel

E-shop zaměřený na jedinečné potravinové doplňky stravy a unikátní kosmetické produkty pro podporu zdraví. V nabídce najdete například lipozomální vitamín C nebo molekulární vodík.

Na stránkách je aktivní jedna kampaň z 6 notifikacemi: poslední objednávky, aktuální návštěvníci, souhrnné statistiky návštěv, recenze Heuréka.cz, recenze Zboží.cz a TOP nabídka, ve které se inzeruje doprava zdarma na vybrané produkty. Ty si můžete z notifikace prohlédnout proklikem přes tlačítko.

Výsledek A/B testu e-shopu s potravinovými doplňky?

  • S notifikacemi byl konverzní poměr nižší o 33,6 %.

A/B test SENZA medical
Notifikuj: Výsledky A/B testu e-shopu s potravinovými doplňky
„Zde je velmi dobře vidět, kdy notifikace nefungovaly.
Důvody jsou poměrně jednoduché. Produkty od Senza Medical jsou velmi kvalitní (tyto informace máme z mnoha recenzí a děkovných zpráv) a zákazník je s produktem dokonale spokojen. Před nákupem na webu vše našel, za dobrou cenu a nic ho neobtěžovalo. Tento zákazník je mnohem více připraven na koupi, než zákazníci velkých hráčů. Ti cílí na masy, které je třeba nejdříve přesvědčit.
Na místě je otázka, zda jsou notifikace opravdu vnímány jako rušivý element, který rozostřuje pozornost a odvádí zákazníka od koupě. Nic nedá lepší odpověď než detailnější rozbor a druhý AB test.“
zhodnotil výsledky Adam Spiegl z Filipes Media

E-shop s potravinovými doplňky: objednávky na PC stouply o 43 %

Po detailnějším prozkoumání, a na základě předchozích zkušeností ohledně výsledků návštěvnosti z různých zařízení, jsme se s agenturou Filipes Media dohodli na opakování A/B testu, abychom potvrdili nebo vyloučili naši domněnku.

Publikum z mobilních zařízení na notifikace reaguje odlišně. I proto je v aplikaci možnost vypnout kampaň pro mobilní zařízení, případně si vytvořit pro tento typ návštěvnosti zcela samostatnou kampaň s jinou sérií notifikací a volnějším časováním.
Pro nový A/B test jsme zachovali kampaň, ale testovaly se výhradně návštěvy z klasických PC.

Výsledek druhého A/B testu e-shopu s potravinovými doplňky?

  • S notifikacemi je konverzní poměr desktopu vyšší o 43,04 %.

A/B test SENZA medical desktop
Notifikuj: Výsledky desktop A/B testu e-shopu s potravinovými doplňky
„Druhý test ukázal dobré výsledky na desktopu! Nepřekvapí, že notifikace v mobilním zařízení fungují jinak. Vzhledem k výrazně lepšímu konverznímu poměru, se nemusíme bavit, zda má nástroj Notifikuj smysl či nikoliv. Je to hezký příklad situace, kdy se vyplatí udělat detailnější rozbor dat.“
upřesnil Adam Spiegl z Filipes Media

Vyzkoušejte notifikace i vy

Notifikace mají bez pochyby vliv na nákupní chování lidí.
Jak velký a významný ten přínos je a může být přímo pro váš e-shop, to je otázka. 5, 10 nebo 24 %? Můžete hádat nebo to jednoduše zjistit a ověřit přes reálný A/B test.

Rádi vám pomůžeme jak s nastavením kampaně, tak s nastavením A/B testu.

Spustíte do 5 minut • Snadno a bez programování

Notifikace objednávek, registrací a návštěv