Expres Menu: Jak 3 notifikace pomohly zvýšit konverzní poměr o 33 %

V zahraničních e-shopech jsou notifikace už zavedenou součástí marketingové strategie.
Chytré notifikace, které návštěvníkům při návštěvě webu aktivně dají informaci, kolik lidí si právě prohlíží stránku, kdo dokončil objednávku nebo jak jsou zákazníci spokojeni s nákupem, pomáhají e-shopům posílit důvěru a navýšit prodeje.

Notifikace pracují s efektem tzv. social proof (sociálním důkazem či schválením).
Každý v sobě přirozeně máme tendenci následovat jednání ostatních. Tento přístup nám už kdysi dávno pomáhal vyhnout se nebezpečí a přežít, ale také umožňoval získat lásku nebo uznání od ostatních. Dnes tomu není jinak. Když si nejsme jistí nebo nemáme dost informací k rozhodnutí, sledujeme, jak se chovají ostatní: co si vybírají, které obchody navštěvují, jak jsou pokojení...

Jak takový dojem vytvořit na webu? Zapojíte-li notifikace, dozví se, že Jana, František nebo Magda právě dokončili objednávku nebo že je na stránce dalších 86 lidí, kteří přemýšlí o daném výrobku. Spokojené zákazníky necháte mluvit skrze pozitivní recenze z Heuréky a Zboží a nejprodávanější nebo zlevněný produkt jim také neunikne, když vše představíte v notifikacích.

Výsledky A/B testu Expres Menu překvapily

Aktivní zobrazení chování předchozích zákazníků a návštěníků a jeho vliv na zvýšení prodejů se v březnu 2019 rozhodli vyzkoušet v e-shopu Expres Menu. Jde o rodinnou firmu, která se specializuje na výrobu trvanlivých jídel vlastní patentovanou metodou. Jejich hotové sterilované produkty v jedno až dvou porcovém balení jsou ideální na dovolenou i víkendový výlet do přírody.

Nastavení Notifikuj na e-shop, vytvoření a nastavení první kampaně přes Google TagManager a Google Optimize zabralo zhruba 30 minut. Pak už se vybrané skupině náštěvníků začaly dynamicky zobrazovat následující notifikace: aktuální návštěvníci, poslední objednávky a recenze z Heuréka.cz.


Konverzní poměr se zvýšil o 15,85 %

Porovnání varianty s notifikacemi a bez notifikací v Google Analytics přineslo hned několik překvapení v různých sledovaných hodnotách.

Výsledky ve variantě s notifikacemi:

  • Konverzní poměr se zvýšil o 15,85 %.
  • Množství navštívených stránek na jednu relaci se zvýšilo o 2,89 %.
  • Průměrná doba strávená na webu se prodloužila o 4,27 %.
  • Snížení míry okamžitého opuštění webu o 27,78 %.
  • Doba od první návštěvy do objednání se zkrátila o 10,5 %.
A/B test Expres Menu | Notifikuj.cz
Google Analytics: Výsledky prvního A/B testu Expres Menu
„Výsledek byl až moc pozitivní. Požádali jsme agenturu, aby nám domluvila opakování testu, který by potvrdil nebo vyvrátil vliv notifikací.“
vyjádřil se Adam Sogel, jednatel společnosti Expres Menu

Druhý test jako důkaz (koverzní poměr 33 %)

Druhý A/B test jsme naplánovali na konec dubna 2019, kdy Expres Menu začíná sezóna. Před spuštěním kampaně jsme doporučili personalizovat standardní texty notifikací. V notifikaci aktuálních návštěv došlo k přejmenování „návštěvníků“ na „strávníky“. U objednávek jsme doporučili úpravu textu „má dokonečnou objednávku“ změnit na „nákup proběhl na Expres menu 👍“.

Jak personalizace ovlivnila výsledek druhého A/B testu?

  • Nárůst konverzního poměru o 33,33 %.
  • Množství navštívených stránek na jednu relaci stoupl o 3,23 %.
  • Potvrdilo se prodloužení průměrné doby strávené na webu o 4,34 %.
  • Doba od první návštěvy do objednání se zkrátila o 16,25 %.
  • Navýšení množství transakcí o 31,86 %.
A/B test Expres Menu | Notifikuj.cz
Google Analytics: Výsledky druhého A/B testu Expres Menu
„Notifikace jsou efektivním typem reklamy, které prokazatelně ovlivňují finální výkon dalších kampaní. Proto se staly součástí našeho marketingového mixu,”
prohlásil Adam Sogel, jednatel Expres Menu

Začněte s Notifikuj i vy

O pozitivním vlivu notifikací na chování návštěvníků webu není pochyb. Sociální důkaz je nepostradatelným parťákem vaší marketingové strategie a bezpochyby vám pomůže s návratností investic do reklamy.

S Notifikuj osloví vaše potenciální zákazníky až 6 typů notifikací – informace o poslední objednávce, o poslední registraci, o aktuálních návštěvách, souhrnné statistiky (4 varianty), recenze a hodnocení Heuréka (CZ i SK) anebo Zboží.cz. Poslední v řadě, ale rozhodně ne poslední v síle přínosu, jsou TOP nabídky, které jsou zcela editovatelné podle vašich potřeb a přání a umožňují vložit i odkaz.

Je čas zvýšit množství objednávek

Vyplňte formulář a vyzkoušejte ještě dnes notifikace i na vašem e-shopu.

Snadné nastavení • Spustíte během 5 minut • Bez programování