Expres Menu a notifikace? Konverzní poměr vyšší o 33 %

Na zahraničních e-shopech se jedná o velmi rozšířený prvek. Notifikace, které vám řeknou, kolik lidí si právě prohlíží stránku nebo ukáží poslední objednávky, pomáhají zvýšit zájem a důvěru v e-shop a vedou k vyšším prodejům.

Proč se někteří čeští e-shopaři stále připravují o další a další konverze, když mohou návštěvníky webu tak snadno zaujmout a dovést až k nákupu? Šikovné nástroje už dávno nejsou výsadou velkých firem s vlastním týmem programátorů. S Notifikuj se otevírají možnosti i středním a menším podnikatelům.

Notifikace pomáhají v rozhodnutí nakoupit

Aplikace Notifikuj představuje na českém trhu nejrozvinutější řešení s notifikacemi. V nich se návštěvníkům stránek zobrazují informace o dění a nabídkách na webu a jemně, ale efektivně je postrčí k rozhodnutí nakoupit. Je jedno, zda prodáváte hrníčky, autopotahy, bazény, vzdělávací kurzy nebo mezery do žebříku, notifikace fungují. Proč?

Pracují s efektem tzv. social proof (sociálním důkazem či schválením). Každý v sobě přirozeně máme tendenci následovat jednání ostatních. Tím spíš, když se s nimi můžeme nějakým způsobem ztotožnit. Tento přístup nám už kdysi dávno pomáhal vyhnout se nebezpečí a přežít. Dnes tomu není jinak.

Lidé chtějí doporučení. Potřebují důkazy.
S Notifikuj se dozví, že František právě dokončil objednávku nebo že je na stránce dalších 86 lidí, kteří přemýšlí o daném výrobku. Hmm, a další pochvalná recenze z Heuréky a Zboží? To vypadá dobře. To chci! Naservírujte zájemcům o vaše produkty nebo služby čísla, hodnocení a další pádné důkazy o tom, jak váš web žije a je oblíbený, a doveďte je k objednávce.

Zelená pro notifikace: A/B test Expres Menu

V březnu 2019, ještě před sezónou, se e-shop Expres Menu rozhodl vyzkoušet social proof zobrazovaný v notifikacích. „Marketingová agentura nám nabídla možnost zdarma a kontrolovaně otestovat aplikaci Notifikuj, která by mohla přinést navýšení objednávek. Souhlasil jsem, protože jsem byl zvědavý na výsledky,” uvedl Adam Sogel, jednatel společnosti.

Expres Menu je rodinná firma, která se specializuje na výrobu trvanlivých jídel vlastní patentovanou metodou. Na e-shopu najdete nabídku hotových sterilovaných produktů v jedno až dvou porcovém balení ideálních (nejen) na cesty.


Testování začalo jednoduše. Nasazení Notifikuj na e-shop, nastavení a vytvoření první kampaně přes Google TagManager a Google Optimize zabralo zhruba půl hodiny. Pak už se na všech stránkách rozjelo dynamické zobrazování notifikací s aktuálními návštěvníky, posledními objednávkami a čtyřhvězdičkovými recenzemi z Heuréka.cz.
Hotovo!

Konverzní poměr se s Notifikuj zvýšil o 15,85 %

Výsledky přinesly hned několik překvapení. Porovnání varianty s notifikacemi a bez notifikací v Google Analytics ukázalo zvýšení konverzního poměru o 15,85 %. To ale nebyla jediná změna. Zvýšil se i počet navštívených stránek na jednu relaci o 2,89 %.

A co víc: na vlně Notifikuj se svezla i průměrná doba strávená na webu, která se prodloužila o 4,27 %. O tom, že se návštěvníkům z webu jen tak nechce, svědčí i razantní propad míry okamžitého opuštění webu. Snížení o 27,78 % by s radostí kvitoval nejeden majitel e-shopu.

Zajímavé zlepšení se objevilo také u doby od první návštěvy do objednání. Když notifikace vyrazily do akce, došlo ke snížení o 10,5 %. V této chvíli se dostáváme k remarketingu a snížení nákladů na reklamu. V neposlední řadě je žádaným benefitem i nárůst tržeb. Test by zde mohl úspěšně skončit, ale hezké české přísloví praví: Důvěřuj, ale prověřuj.

A/B test Expres Menu | Notifikuj.cz
Google Analytics: Výsledky A/B testu Expres Menu

Personalizace zvýšila konverzní poměr na 33 %

„Výsledek byl až moc pozitivní. Požádali jsme agenturu, aby nám domluvila opakování testu, který by potvrdil nebo vyvrátil vliv notifikací.“ reagoval Adam Sogel.

Druhý A/B test jsme naplánovali na konec dubna 2019. Stejně jako v první vlně trval 14 dní a na základě našich doporučení došlo k personalizaci standardních textů notifikací. Nově se místo „5 návštěvníků si právě prohlíží tuto stránku” zobrazovalo „5 strávníků”. U objednávek jsme doporučili úpravu textu “má dokončenou objednávku” na konkrétnější „nákup proběhl na Expres menu 👍”.

Změnit pojmenování návštěvníků nebo upřesnit popisek k nákupu a přidat i emotikony se vyplatí. Jak konkrétně? V druhém kole testování došlo k nárůstu konverzního poměru o 33,33 %. Znovu se potvrdilo, že sociální důkaz zveřejňovaný přes notifikace má vliv na prodloužení průměrné doby strávené na webu, v tomto případě o 4,34 %, a také množství navštívených stránek na jednu relaci, nárůst o krásných 3,23 %.

I druhý test potvrdil silný vliv sociálního důkazu na nákupní (ne)rozhodnost. Doba od první návštěvy do objednání se zkrátila ještě víc, tentokrát o 16,25 %.
To vše se projevilo na zvýšení množství transakcí o 31,86 %, což se samozřejmě projevilo na celkových tržbách, které Expres Menu během A/B testu vzrostly o neuvěřitelných 32,8 %.

A/B test Expres Menu | Notifikuj.cz
Google Analytics: Výsledky A/B testu Expres Menu

Zapojte notifikace i do vaší marketingové strategie

O pozitivním vlivu notifikací na chování návštěvníků webu není pochyb. Sociální důkaz je spolehlivý byznysový parťák, který vám pomůže s návratností investic do reklamy a marketingu obecně.

Notifikace jsou efektivním typem reklamy a prokazatelně ovlivňují finální výkon dalších kampaní. Proto se staly součástí našeho marketingového mixu,” potvrdil Adam Sogel, jednatel Expres Menu.

S nákupním rozhodováním návštěvníků vám pomůže 6 typů notifikací – informace o poslední objednávce, o poslední registraci, o aktuálních návštěvách, souhrnné statistiky (4 varianty), recenze a hodnocení Heuréka (CZ i SK) anebo Zboží.cz. Šestou notifikací jsou TOP nabídky, které jsou zcela editovatelné podle vašich potřeb a přání a umožňují vložit i odkaz.


Nasazení Notifikuj je snadné a zvládnete to bez programátora během 5 minut. Podporováno je více než 17 e-shopových řešení a prodejních systémů (např. Shoptet, Eshop-rychle, ByznysWeb, UPgates, oXyShop a další).

Zastavte zbytečné ztráty. Notifikace pracují efektivně, spolehlivě a samostatně. Zkuste je vyslat do akce třeba hned – na vyzkoušení máte 14 dní zcela zdarma >>>

Pomáháme vám získat z vaší návštěvnosti více objednávek, poptávek a registrací tím, že zobrazíme na webu notifikace s různými událostmi vašich návštěvníků a zákazníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů